Un arbre en Lozère ... et ailleurs

La mia cambreta

Le 23/04/2022 0

Dans Armand del Fabre

Erem locataris en ço de Mma Dufor. La mia cambreta èra atenenta de l’ostal e avia una porta independenta, barrada a clau, lo ser, quand m’èri recaptat dins mon lièch. Los gròsses barrons de la fenèstra èron fixats en bas ambe de plomb.

Un matin, ajocat sul rebòrd de la fenèstra, e agripat als barrons, soltjavi ma botiòla en escampant l’aiga lo pus luènh possible. Just arribèt la maire Dufor, e davant aquel tir de barratge insistiguèt pas. De tant mai que portava la selha del lach de las fedas. Mas per contra sa lenga se deliguèt. D’après ço qu’entendèri, aviai pas mancat de gaire de li emplir la selha del lach de las fedas. Plan segur qu’exagerissia de tant mai que precisament m’avia copat l’estuflòl.

Pendent lo repais de miegjorn, la mamà me faguèt la morala, mas lo paire, el, èra pus lèu d’umor a rire :

  • Aprendràs que segon de Dufor lo lach se bapteja pas. E tu, ausariàs los desonorar ?

E espofinèt d’un rire supèrbe !

Ma chambre

Nous étions locataires à côté de Mme Dufour. Ma chambre était attenante à la maison et avait une porte indépendante, fermée à clé, le soir, quand j’étais réfugié dans mon lit. Les gros barreaux de la fenêtre étaient fixés en bas avec du plomb.

Un matin, perché sur le rebord de la fenêtre et agrippé aux barreaux, je soulageais ma vessie en faisant partir le jet le plus loin possible. La mère Dufour arriva à ce moment, et devant un tel tir de barrage, elle n’insista pas. D’autant plus qu’elle portait le seau de lait des brebis. Mais par contre sa langue se délia. D’après ce que j’entendis, j’avais manqué de peu de lui remplir le seau de lait. Bien sûr qu’elle exagérait, d’autant qu’elle m’avait coupé le sifflet.

Pendant le repas de midi, la maman me fit la morale mais le père, lui, était plutôt d’humeur à rire :

  • Tu apprendras que selon les Dufour, le lait ne se baptise pas. Et toi, tu oserais les déshonorer ?

Et il éclata d’un gros rire.

Aucune note. Soyez le premier à attribuer une note !

Ajouter un commentaire

Anti-spam